În legătură cu faptul că vrem să ne mutăm cu traiul în Chișinău, vrem să știm care este procedura de a ne transfera copilul la o școală primară. Și dacă este posibil, în caz de urgență, de ce acte avem nevoie?
Distribuie
Înregistrează-te pentru a pune întrebări, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Intră pentru a pune întrebări, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Please briefly explain why you feel this user should be reported.
Admiterea în instituţiile de învăţămînt, transferul elevilor şi al studenţilor de la o instituţie de învăţămînt la alta se realizează în condiţiile stabilite de Ministerul Educaţiei.
Secțiunea a 3-a. Mișcarea/transferul elevilor
182. Elevii din învăţămînt general şi secundar general au dreptul să se transfere de la o instituţie la alta, de la o filieră la alta, de la un profil la altul, de la o formă de învăţământ la alta, în conformitate cu prevederile prezentului regulament.
183. Transferurile din instituţiile de învăţămînt general şi secundar general se aprobă de către Organul local de specialitate în domeniul învăţămîntului al administraţiei publice locale de nivelul doi, în subordinea căruia se află Instituţia solicitată pentru transfer, prin coordonarea prealabilă a directorilor celor două instituţii de învăţămînt.
184. Transferul elevilor din clasele X-XII se efectuează în perioada inter-semestrială sau a vacanţei de vară.
185. În ciclul primar (clasele I-a IV-a) şi în ciclul gimnazial (clasele a V-a – a IX-a) elevii se pot transfera, în perioada vacanţelor, după cum urmează:
a) în aceeaşi instituţie de învăţămînt, de la o clasă la alta, în limita efectivelor de elevi la clasă, stabilită de Organului local de specialitate în domeniul învăţămîntului;
b) de la o instituţie de învăţământ la alta, în limita efectivelor de elevi la clasă, stabilită de Organului local de specialitate în domeniul învăţămîntului.
186. Gemenii se pot transfera în clasa celui cu media mai mare, sau invers, la cererea acestora.
187. Transferul elevilor în timpul anului şcolar se poate efectua, în mod excepţional, în următoarele situaţii:
a) la schimbarea domiciliului;
b) în cazul unei recomandări medicale acordate pe baza unui diagnostic definitiv stabilit;
c) din clase bilingve în clase de cultură generală în ciclul primar şi gimnazial;
d) la/de la un profil / filieră de liceu la alta din clasele bilingve la celelalte profiluri;
e) din instituţiile liceale cu învăţămînt cu frecvenţă la zi în instituţii cu frecvenţă redusă (învăţămînt seral) .
188. Elevii din clasa a X-a se pot transfera numai după primul semestru, dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la profilul care se solicită transferul. În situaţii medicale deosebite, elevii de clasa a X- XI-a pot fi transferaţi şi în cursul primului semestru sau înainte de începerea acestuia, pe baza avizului comisiei medicale, cu respectarea condiţiei de medie menţionate anterior.
189. Elevii din clasele a X-a – a XII-a/a XIII-a se pot transfera, de regulă, la clasele la care media lor din ultimul an este cel puţin egală cu media ultimului promovat din clasa la care se solicită transferul. Excepţiile de la această prevedere se aprobă de către consiliul profesoral.
190. Elevii din clasele absolvente a XII-a, (a XIII-a ) pot fi transferaţi numai după primul semestru, doar la acelaşi profil, în perioada vacanţei, cu acordul Organului local de specialitate în domeniul învăţămîntului al administraţiei publice locale de nivelul doi. După 15 ianuarie orice transfer în clasele absolvente este interzis. Excepţiile de la această prevedere se aprobă de către Ministerul Educaţiei.
191. Transferul elevilor din învăţămîntul profesional tehnic postsecundar la cel liceal se face doar în perioada de admitere în învăţămîntul liceal, în limita locurilor disponibile la clasă din Instituţie, cu susţinerea diferenţelor de program, conform prevederilor Planului-cadru şi modului stabilit.
192. Elevii din învăţămîntul liceal se pot transfera, păstrînd forma de învăţămînt, astfel:
a) în aceeaşi instituție de învăţămînt preuniversitar, de la o clasă la alta la acelaşi profil, în baza ordinului, în baza ordinului directorului Instituţiei;
b) de la un profil la altul în perioada vacanței (numai în clasa a X-a şi după semestrul I al clasei a XI-a, în perioada vacanţei), după promovarea probelor de diferenţă, în limita efectivelor de elevi la clasă, stabilită în Instituţie;
c) de la un liceu la altul, respectînd profilul;
d) de la un liceu la altul, schimbînd profilul (numai în clasa a X-a şi după semestrul I al clasei a XI-a, în perioada vacanţei), după promovarea probelor de diferenţă, în limita locurilor disponibile din Instituția solicitată, în modul stabilit în prezentul Regulament.
193. Elevii de la învăţămîntul liceal cu frecvenţă la zi se pot transfera la forma de învăţămînt liceal cu frecvenţă redusă, în limita locurilor disponibile la împlinirea vîrstei de 18 ani.
194. Nepromovarea uneia dintre probele de diferenţă, în termenii stabiliţi de Organul local de specialitate în domeniul învăţămîntului al administraţiei publice locale de nivelul doi, anulează dreptul la transfer.
195. După aprobarea transferului, Instituţia în care se transferă elevul este obligată să solicite situaţia şcolară a acestuia în termen de 5 zile lucrătoare, iar Instituţia de la care se transferă elevul este obligată să elibereze solicitantului situaţia şcolară. Elevul nu este înscris în catalog, pînă la primirea situaţiei şcolare de către Instituţia în care s-a transferat şi emiterea ordinului directorului.
196. Probele de diferenţă desfăşurate în urma transferului de la o instituţie de învăţămînt la alta, în caz de necesitate, au loc, de regulă, pînă la încheierea semestrului în curs.
197. Comisia pentru lichidarea diferențelor/ restanțelor se constituie prin ordinul directorului Instituţiei.
198. Probele de diferenţă/ restanţă vor fi elaborate de comisiile metodice, conform ariilor curriculare din Instituţie şi aprobate de director, în baza conținuturilor curriculare și prevederilor Planului- cadru în funcţie de profil/ clasa respectivă și perioada ce nu a fost studiată de candidat.
199. Probele de diferenţă se susţin separat pentru fiecare semestru al anului de studiu. Nu se susțin probe de diferență pentru disciplinele din curriculumul la decizia şcolii.