Înregistrează-te pentru a pune întrebări, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Intră pentru a pune întrebări, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Please briefly explain why you feel this user should be reported.
Procură pentru copil
Bună ziua. În caz de plecare din țară a ambilor părinți pe o perioadă de până la 3 luni, aceștia perfectează o procură la notar prin care încredințează copilul în perioada respectivă unei persoane/rude concrete. În situația în care ambii părinți pleacă din localitate/țară pe o perioadă mai mare de 3Read more
Bună ziua. În caz de plecare din țară a ambilor părinți pe o perioadă de până la 3 luni, aceștia perfectează o procură la notar prin care încredințează copilul în perioada respectivă unei persoane/rude concrete. În situația în care ambii părinți pleacă din localitate/țară pe o perioadă mai mare de 3 luni, părinții perfectează custodia la asistentul social din localitate pe persoana în grija căreia se va afla copilul. Custodele devine responsabil legal și nicidecum reprezentant legal al copilului.
See lessPoate soțul primi indemnizația de maternitate dacă soția nu lucrează?
În conformitate cu art. 16 alin. (1) din Legea privind indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă şi alte prestaţii de asigurări sociale asiguratele, soţiile aflate la întreţinerea soţilor salariaţi şi şomerele care s-au aflat la evidenţă în instituţiile medico-sanitare din Republica MoldRead more
În conformitate cu art. 16 alin. (1) din Legea privind indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă şi alte prestaţii de asigurări sociale asiguratele, soţiile aflate la întreţinerea soţilor salariaţi şi şomerele care s-au aflat la evidenţă în instituţiile medico-sanitare din Republica Moldova, care au dreptul la concediu de maternitate, ce include concediul prenatal şi concediul postnatal, beneficiază de indemnizaţie de maternitate.
Totodată, pct. 49 din HG privind aprobarea Regulamentului cu privire la condiţiile
de stabilire, modul de calcul şi de plată a indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă stipulează că se consideră că soţia se află la întreţinerea soţului asigurat dacă pe parcursul a 9 luni consecutive premergătoare lunii acordării concediului de maternitate nu a fost încadrată în nici una dintre situaţiile prevăzute la art. 4 al Legii privind sistemul public de asigurări sociale sau dacă şi-a pierdut statutul de asigurat în această perioadă din motive ce nu i se pot imputa (art. 86 alin. (1) lit. b), c), d), f), x) şi y) din Codul muncii), fapt confirmat prin carnetul de muncă sau prin declaraţia scrisă pe propria răspundere (anexa nr. 6 la Regulament) că nu este persoană asigurată şi nu are venit asigurat.
În cazul soţiilor aflate la întreţinerea soţilor asiguraţi, certificatul medical se prezintă angajatorului de la locul de lucru de bază al soţului. Pct. 48 menţionează că indemnizaţia de maternitate se stabileşte pe numele soţiei. Faptul că persoana în cauză este soţia angajatului se confirmă prin buletinul de identitate şi certificatul de căsătorie.
See lessCe-i de făcut când te alimentează cu alt combustibil?
Bună ziua! Expediați o notificare către societatea care deținea stația de alimentare peco și solicitați repararea prejudiciului cauzat. În acest sens urmează mai întâi să evaluați prejudiciul.
Bună ziua!
Expediați o notificare către societatea care deținea stația de alimentare peco și solicitați repararea prejudiciului cauzat.
See lessÎn acest sens urmează mai întâi să evaluați prejudiciul.
Capital social SRL
Aceasta presupune că fiecare asociat vine cu un aport la formarea capitalului social în dependență de voința proprie și negocierile în cadrul Adunării constitutive. Aportul este în numerar sau pot fi bunuri, drepturi patrimoniale și bani. În cazul dmn., înregistrați societatea și stabiliți mărimea cRead more
Aceasta presupune că fiecare asociat vine cu un aport la formarea capitalului social în dependență de voința proprie și negocierile în cadrul Adunării constitutive. Aportul este în numerar sau pot fi bunuri, drepturi patrimoniale și bani. În cazul dmn., înregistrați societatea și stabiliți mărimea capitalului social cât doriți, decizia vă aparține. Capitalul social nu trebuie să fie egal nici cu suma taxelor pentru înregistrarea societății, nici cu valoarea calculatorului pentru lucru. Succese!
See lessValabilitatea în România a procurii emise în Republica Moldova
Conform art. 22 din Tratatul ÎNTRE REPUBLICA MOLDOVA ŞI ROMÂNIA PRIVIND ASISTENŢA JURIDICĂ ÎN MATERIE CIVILĂ ŞI PENALĂ din 06.07.1996: Actele care emană de la autoritățile competente sau de la alte instituții ale uneia dintre Părțile Contractante, precum și actele sub semnătură privată, cărora acestRead more
Conform art. 22 din Tratatul ÎNTRE REPUBLICA MOLDOVA ŞI ROMÂNIA PRIVIND ASISTENŢA JURIDICĂ ÎN MATERIE CIVILĂ ŞI PENALĂ din 06.07.1996:
Actele care emană de la autoritățile competente sau de la alte instituții ale uneia dintre Părțile Contractante, precum și actele sub semnătură privată, cărora acestea le dau dată certă și le atestă autenticitatea semnăturii, sunt valabile pe teritoriul celeilalte Părți Contractante fără vreo altă legalizare. Această dispoziție se aplică și cu privire la extrasele și copiile de pe aceste acte.
Actele menționate la paragraful 1 au, pe teritoriul celeilalte Părți Contractante, aceeași forță probantă ca și actele de același fel ale acesteia din urmă Părți Contractante.
Prin urmare, în virtutea Tratatului menționat mai sus, procura întocmită în Republica Moldova va fi valabilă și în România.
Sper că v-am fost de folos.
See lessVânzarea-cumpărarea imobilului în RM
Bună ziua. ONORARIUL NOTARULUI: a) Ca persoană fizică dacă procurați bunul imobil, cuantumul plăţii pentru autentificarea tranzacţiiei ar trebui să fie de 0,1% din valoarea tranzacţiei. (De exemplu: Apartamentul costă 100 000 lei, atunci ar trebui să plătiți notarului 100 lei.) b) Persoana juridicăRead more
Bună ziua.
ONORARIUL NOTARULUI:
a) Ca persoană fizică dacă procurați bunul imobil, cuantumul plăţii pentru autentificarea tranzacţiiei ar trebui să fie de 0,1% din valoarea tranzacţiei. (De exemplu: Apartamentul costă 100 000 lei, atunci ar trebui să plătiți notarului 100 lei.)
b) Persoana juridică însă ar trebui să plătească notarului o sumă în raport cu următorul coificient:
– 0.5% dacă valoare imobilului e mai mică de 800 000 lei;
– 0.2% pentru imobile cu valoarea între 800 001 – 1 000 000 lei
– 0.1% la imobile cu valoarea mai mare de 1 000 001 lei
c) NOTĂ: Sumele de sus nu sunt fixe și sunt utilizate doar pentru determinarea cuantumului pentru serviciile notariale. Notarii au dreptul să-și majoreze sau micșoreze cuantumul pentru serviciile notariale. Uneori serviciile notariale pot fi mult mai scumpe ca sumele prezentate sus (în funcție de complexitatea autentificării, negocieri cu solicitantul, popularitatea notarului).
TAXA DE STAT:
a) Dacă imobilul se vinde copiilor, soţului, părinţilor, fraţilor, surorilor, buneilor – taxa de stat este de 0,1% din preţul contractului, dar nu mai puţin decît valoarea indicată în registrul bunurilor imobile. (Exemplu: valoarea casei = 500 000 lei, taxa de stat = 500 lei)
b) Dacă se vinde imobilul altor persoane decât cele din litera a), valoarea taxei de stat este de 0,5% din preţul contractului, dar nu mai puţin decît valoarea indicată în registrul bunurilor imobile. (Același exemplu: casa = 500 000 lei, însă taxa va fi de = 2 500 lei.)
c) Spre deosebire de serviciile notariale, taxa de stat este fixă.
See lessVânzarea-cumpărarea imobilului în RM
Referitor la întrebarea dumneavoastră legată de cuantumul impozitului ce urmează a fi achitat ca urmare a unei asemenea tranzacții, se va recunoaște drept venit și se va supune impozitării suma egală cu 50% din diferența dintre suma obținută din vânzarea imobilului și valoarea acestuia la procurare.Read more
Referitor la întrebarea dumneavoastră legată de cuantumul impozitului ce urmează a fi achitat ca urmare a unei asemenea tranzacții, se va recunoaște drept venit și se va supune impozitării suma egală cu 50% din diferența dintre suma obținută din vânzarea imobilului și valoarea acestuia la procurare. Această sumă se va include în venitul anual al vânzătorului și va fi impozitată conform prevederilor și cotelor generale. Adică, pentru persoanele fizice se va aplica cota de impozit egală cu 7% din venitul anual impozabil, dacă acesta nu depășește suma de 29,640 lei, sau cota de 18% din venitul anual impozabil, dacă suma acestuia va depăși 29,640 lei. Pentru persoanele juridice se va aplica cota de impozit egală cu 12%.
See lessConducerea unui automobil fără procură sau comodat
Bună ziua! Odată cu ultimele modificări legislative, a dispărut obligația dumneavoastră de a prezenta colaboratorului poliției actul prin care se conferă dreptul de folosință a autovehiculului. Totuși, mai persistă practica solicitării de către agenții de poliție a unui asemenea act. Acest lucru parRead more
Bună ziua!
Odată cu ultimele modificări legislative, a dispărut obligația dumneavoastră de a prezenta colaboratorului poliției actul prin care se conferă dreptul de folosință a autovehiculului. Totuși, mai persistă practica solicitării de către agenții de poliție a unui asemenea act. Acest lucru pare a fi unul explicabil, fiind dictat de valul de ultimă oră al răpirilor autovehiculelor. Cert este că pentru conducerea mijlocului de transport în lipsa unui asemenea act nu puteți fi sancționat contravențional. Nu există vreo normă care să sancționeze un astfel de comportament.
See lessDivorț și stabilirea domiciliului pentru copilul minor
Referitor la „amenințările” soțului că vă va lua copilul, vă pot comunica că instanța de judecată este cea care va hotărâ cu cineva stabilește domiciliul copilului minor. La adoptatea hotărârii, când instanța de judecată decide cu care dintre părinți să stabilească domiciliul copilului minor acestaRead more
Referitor la „amenințările” soțului că vă va lua copilul, vă pot comunica că instanța de judecată este cea care va hotărâ cu cineva stabilește domiciliul copilului minor.
See lessLa adoptatea hotărârii, când instanța de judecată decide cu care dintre părinți să stabilească domiciliul copilului minor acesta trebuie să ia în considerare mai mulți factori, printre care se numără interesul major al copilului minorului, veniturile soțului cu care va locui copilul, dispune părintele dat sau nu de o locuință, după caz poate fi prezentată și caracteristica acestuia, dovada veniturilor oficiale, care dintre părinți se ocupă de fapt de creșterea și educația copilului, este sau nu în stare părintele dat să-și asume asemenea obligații, precum și alți factori.
Divorț și stabilirea domiciliului pentru copilul minor
În situația Dvs., urmează să vă adresați cu o cerere de chemare în judecată privind desfacerea căsătoriei, stabilirea domiciliului copilului minor și încasarea pensiei de întreținere pentru copilul minor. Taxa de stat care trebuie să o achitați este de140 lei șise constiuite din: - 40 lei - taxa deRead more
În situația Dvs., urmează să vă adresați cu o cerere de chemare în judecată privind desfacerea căsătoriei, stabilirea domiciliului copilului minor și încasarea pensiei de întreținere pentru copilul minor.
Taxa de stat care trebuie să o achitați este de140 lei șise constiuite din:
– 40 lei – taxa de stat pentru desfacerea căsătoriei;
– 100 lei – taxa de stat pentru stabilirea domiciliului copilului minor;
– pentru incasarea pensiei de întreținere nu trebuie să achitați taxa de stat.
Astfel, cerințele pe care trebuie să le înaintați sunt:
1. Desfacerea căsătoriei încheiate între Dvs și soț.
2. Stabilirea domiciliului copilului minor cu Dvs.
3. Incasarea pensiei de întreținere pentru copilul minor.
4. Incasarea cheltuielilor de judecată, care se constituie din: taxa de stat achitată, cheltuieli de asistență juridică (în cazul în care apelați la un avocat/avocat stagiar care o să vă elibereze bon de plată pentru serviciile sale), precum și alte cheltuieli ce pot să apară în legătură cu acest proces (ex.: cheltuieli de transport, în dependență de instanța competentă să examineze cauza, trebuie să anexați biletul/bonul de casă).
Cererea de chemare în judecată trebuie să o depuneți în cancelaria instanței de judecată 3 exemplare sau puteți să o expediați printr-o scrisoare recomandată însoțită de un avizde recepție, ce vi se întoarce la Dvs. și confirmă recepționarea cererii de către instanța de judecată. Un exemplar al cererii de chemare în judecată și anexelor trebuie să vă râmână și Dvs.
La cererea de chemare în judecată anexați: certificatul de căsătorie (în original), ordinul de plată a taxei de stat (în original), copia biletinului de identitate al Dvs., copia certificatului de naștere al copilului, și informația privind ultima viza de reședință sau domiciliu al soțului.
Cererea de chemare în judecată o puteți depune la sediul instanței judecătorești în raza căreia aveți viza de reședință sau domiciliu unde sunteți înregistrată Dvs. sau la sediul instanței în raza căruia își are viza de reședință sau domiciliul pârâtul (soțul).
Toate copiile depuse trebuie să fie certificate de către un avocat/avocat stagiar, autentificate notarial sau pot autenticitatea acestora o confirmați Dvs. pe propria răspundere și doar în cazul în care ați văzut originalul actelor și dispuneți de originale.
De asemenea, în cererea de chemare în judecată urmează să indicați autoritatea tutelară, reprezentantul căreia va veni la atât la Dvs, acasă, cât și la pârât să verifice condițiile de trai.Ulterior, autoritatea tutelară întocmește un raport care îl prezintă instanței de judecată (judecătorului) care examinează cauza Dvs.
Durata procedurilor judiciare depinde de mai mulți factori precum ar fi respectarea procedurii de citare legală, recepționarea citațiilor, comportamentul părților la proces (aceștia solicită sau nu amânarea ședințelor de judecată), cât de încărcat este judecătorul care va examina cauza.
Actualmente durata procedurii în acest tip de cauze s-a extins din cauza introducerii procedurii de mediere judiciară obligatorie, care în cel mai bun caz extinde durata cu cel puțin 2-3 luni.
De asemenea, în cazul în care soțul va solicita acordarea unui termen pentru conciliere instanța, în dependență de ce va decide instanța acest termen nu poate fi mai mic de 1 lună, însă nu mai mult de 6 luni.
De altfel, în cazul în care una dintre părți atacă hotărârea adoptată de prima instanță, ulterior dosarul se expediază la curtea de apel care va examina apelul și va lua o decizie. Dacă, partea nu este de acord cu decizia Curții de Apel o poate contesta cu recurs.
Cât privește incasarea pensiei de întreținere pentru copil, trebuie să știți că asemenea hotărîri sunt cu executare imediată și nu va fi necesar să așteptați finalizarea dosarului pentru a merge la un executor să puneți în executare titlul executoriu emis în baza hotărârii pentru a incasa forțat pensia de întreținere pentru copilul minor.
Nu cred că ar fi posibil să vi se ofere un răspuns cert cu privire la durata procedurii, din cauza că acest lucru depinde de mai mulți factori.
See less