Distribuie
Înregistrează-te pentru a pune întrebări, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Intră pentru a pune întrebări, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Please briefly explain why you feel this user should be reported.
Buna ziua, pentru a lichida o Gospodărie Țărănească este necesară hotărârea membrilor ei (depusă la autoritatea unde aceasta a fost înregistrată), în cazul lipsei datoriilor faţă de bugetul public naţional, sau a instanţei de judecată. Aceasta poate fi lichidată și la cererea organului fiscal.
Gospodăria ţărănească poate fi lichidată prin hotărârea instanţei de judecată la cererea:
-unui membru al gospodăriei sau a primăriei dacă sunt încălcate prevederile art.2 alin.(1) sau art.3 alin.(2) din Legea privind gospodăriile țărănești, inclusiv în cazul în care nici unul dintre membrii gospodăriei nu are drept de proprietate asupra pământului;
-unui membru al gospodăriei sau a creditorului (creditorilor) în cazul insolvabilităţii ei;
-moştenitorului sau a primăriei, dacă nu a rămas niciun membru şi nici un moştenitor al acestuia nu doreşte să ţină mai departe gospodăria, precum şi în alte cazuri prevăzute de lege.
Articolul 2 alin. (1) – Gospodăria ţărănească este o întreprindere individuală, bazată pe proprietate privată asupra terenurilor agricole (denumite în continuare terenuri) şi asupra altor bunuri, pe munca personală a membrilor unei familii (membri ai gospodăriei ţărăneşti), avînd ca scop obţinerea de produse agricole, prelucrarea lor primară, comercializarea cu preponderenţă a propriei producţii agricole.
Dacă contribuabilul persoană juridică sau forma organizatorică cu statut de persoană fizică îşi încetează activitatea pe parcursul anului fiscal, persoana responsabilă a acestuia este obligată să prezinte, în termen de 60 de zile de la luarea deciziei de încetare a activităţii, organului teritorial al Serviciului Fiscal de Stat informaţia despre încetarea activităţii, în forma aprobată de Inspectoratul Fiscal Principal de Stat.
În cazul lichidării gospodăriei ţărăneşti, pentru consemnarea respectivă în Registru, gospodăria ţărănească, în termen de trei zile de la data aprobării bilanţului de lichidare, va prezenta primăriei următoarele documente:
• cererea privind radierea gospodăriei ţărăneşti din Registru;
• certificatul de înregistrare (în original);
• actul de confirmare a achitării în întregime cu bugetul de stat şi bugetele locale, eliberat de organul teritorial fiscal;
• actul de confirmare a faptului că gospodăria ţărănească şi-a închis contul (conturile) bancar, eliberat de banca (băncile) deserventă;
• actul despre predarea spre nimicire a ştampilei gospodăriei ţărăneşti, eliberat de organul de poliţie în a cărui rază îşi are sediul gospodăria;
• copia avizului publicat în mass-media privind lichidarea gospodăriei ţărăneşti;
• documentul eliberat de Arhiva de Stat privind predarea spre păstrare a documentelor ce fac parte din Fondul Arhivistic al Republicii Moldova, conform nomenclatorului.